Horgolt bagoly sapi

Ott tartok, hogy minden este horgolok....mint a nagyik. Egyik hajnalban arra ébredtem, hogy fájnak az ujjaim. Meg kell szokniuk az új kihívást :D

Egyik legújabb alkotásom ez a cuki bagoly sapi. Leírom a mintát, hátha valakinek megtetszik és el szeretné készíteni.

Müllerben vettem a fonalat, mert türelmetlen voltam és ott találtam olyan színeket, ami tetszett. Igazi választék fonalakból a neten van, de olyan jó lenne előtte megtapogatni ...  
Szóval ez a sapi Myboshi original (égkék, antrazit) 50g- os fonalból készült, 6-os horgolótűvel.
Fontos, hogy laza legyen a sapka a fejen, ha ki szeretnénk bélelni. Mivel horgolás elég lyukacsos ezért én a télre szánt sapkát kibéleltem polár anyaggal.







Kislány méret
Minta:
1. sor - 4 láncszem, csúszócsomó, 9 hosszúpálca a körbe, 3 láncszem, 
2. sor - minden szembe 2 hosszúpálca - összesen 18, 3 láncszem,
3. sor - minden szembe 2  hosszúpálca - összesen 39, 3 láncszem,
4. sor - minden szembe 1 hosszúpálca , 3 láncszem,
5. sor - na, itt már próbálni kell erősen a méretet, ha szűkös tovább lehet bővíteni (gondolj a bélésre).
Bővíteni pl. lehet úgy, hogy minden 6. láncszembe két hosszúpálcát raksz. Már a 4. sorban is lehet kicsit bővíteni, ha kell.
Ha jó a méret, akkor akkor mehet minden szembe 1 HP., 3 láncszem,
5. , 6. 7. 8. 9. 10. 11. sor - szintén 1-1 hosszúpálca minden szembe.

Lehet akár + 1 sor ha jól a homlokába szeretnénk húzni :)


Füles - Hozzámértem egy másik füles sapihoz és kijelöltem, hogy mettől meddig érjen. Nagyjából úgy jön ki, hogy a hátulja közepétől számolva a 6. szemtől a 15.16. szemig tart a füles. 9-10 szemen keresztül. Felvenni és megnézni, az a biztos :)

1. sor - 1 HP minden szembe, 3 láncszem,
2. sor - 1 láncszemet fogyasztok (nem tudom hogy nevezik "profiul") hosszúpálcát horgolok, de nem horgolom le, hanem felveszek még egy hosszúpálcát a következő szembe, így összesen 5 hurok van a tűn. Egyszerre húzom át 4-en, majd újra a maradék kettőn. Ezzel 1-el kevesebb szemem marad. Rövidebb fülrészhez 1-et fogyasztok a sor elején, majd 1-et a végén. Ha hosszabbat szeretnél, minden sor elején 1-et. A többi szembe 1 HP. Szépen elfogynak a szemek :)


Szem- vékony fonalból horgoltam (mert az volt itthon, de szép így)
1. sor - 4 láncszem, csúszócsomó, 12 hosszúpálca a körbe, 3 láncszem, fordít
2. sor - minden szembe 2 hosszúpálca - összesen 24, 3 láncszem, fordít
3. sor - minden szembe 2  hosszúpálca - összesen 48, 3 láncszem, fordít

Közben lehet színt váltani, ha úgy tetszik :)
Közepére gombocska.

Füleket csak egyszerűen rácsomóztam a megfelelő helyre. Fülvédőre madzagot fontam.

Sok sikert!!!