Slider

Workshopjaim a Campfellow-n

november 15, 2017

Sokat készültem a táborra, mivel Scrapfellow Ági felkért, hogy workshopokat is tartsak. Kihívás volt olyan témákat találnom, amit amiről úgy gondoltam, hogy a résztvevőknek, kezdőknek és haladóknak is érdekes lehet.

Az első workshopom keretében készítettem egy kis prezentációt arról, hogy honnan és hogyan inspirálódom. Mire figyelek, és hogyan használom az ötleteket. 




A hímző- varró workshop keretében, mutattam pár érdekes öltéstípust ami papíron megvalósítható. A kezdők is megtanulhatták, hogyan készítem elő a papírt és milyen izgalmas lehetőségeket nyújt a hímzés és a varrás a scrapbookban. Kértem Ágit, hogy tervezzen hímzősablont a táborra, amit meg is tett és csodás lett, meg is vásárolható a webshopban!




Megmutattam pár layout-ot, amin a hímzés fontos díszítőelem.










A legjobban a doodle (rajzolós-firkálós) workshopomra vártam. Két project-el is készültem erre. Az első egy kicsit könnyebb, kezdőknek is megvalósítható, de haladóknak is izgalmas technika.

A workshophoz írt szöveges magyarázatom:
A workshop keretében festünk, -rajzolunk egy hátteret, amiből később vidám, mutatós oldalt készíthettek.
Vízfestéket használunk, vidám, élénk világos színeket. Fehér alapkartonra dolgozunk. Helyezzünk papírtörlőt a karton alsó széle alá! Fessünk 3-4-5 cm átmérőjű pöttyöket szétszórva a papírra úgy, hogy ne legyenek közvetlenül egymás alatt. Lehet nyugodtan jó nedves a festék, nem baj, ha áll a víz rajta. Körülbelül 5 pötty fér el egymás mellett, egyik feljebb, másik lejjebb.
Amikor megvan minden pötty, akkor cseppentsünk még vizet a pöttyökre az ecsetünkkel, vagy pipettával, vagy spriccelővel, a lényeg, hogy ha megemeljük a papír felső szélét, tehát felállítjuk az alsó élére, akkor mindegyik pettyből festékes csík szalad a lap aljáig. A papírtörlő felitatja a vizes festéket. Kicsit az asztalhoz is koccanthatjuk a papírt, ha nem akar megindulni a csepp, vagy adhatunk még kis vizet hozzá.
Ha a szaladó csík elér egy másik festett pöttyöt, akkor beleolvad abba és nem jut le a papír aljáig. De ez se tragédia.
Ezután, festhetünk még néhány pöttyöt a meglévőek fölé vagy nem, ahogy szeretnénk.
Amire gondoljunk:
  • ha még nedves az alsó pötty és érintkezik a felette lévővel, akkor egymásba úsznak, keverednek egy kicsit. Ez lehet akár a cél is, amikor nagyon szép részletek születhetnek
  • ha megvárjuk, míg megszárad az alsó pötty és úgy festjük rá a következőt, hogy fedje egy részét, akkor is csodás hatást érhetünk el. Nem keverednek a színek, hanem ha elég világos híg festéket használunk, akkor áttetszők lesznek. 
  • ha nem érintkeznek a színek, akkor mindez nem fontos
  • Ezekből a vízfestékes „nyalókákból” földönkívüli virágoskertet varázsolunk, egy fekete tűfilc segítségével. Csak akkor kezdhetünk rajzolni a festékes részekre, amikor teljesen megszáradt. Hőlégfúvóval segíthetjük, minimálisan hullámosodik a papír. 
Íme az oldalam:




Csodás "kertek" születtek!









Rajzoltam két doodle térképet, virágokkal és ágakkal, hogy a résztvevők ötleteket tudjanak meríteni belőle, vagy lemásolhassák őket. Lejjebb megtaláljátok őket.

Ezeket a térképeket használtuk a következő rajzos oldalnál is! Ezt a projektet a bátraknak szántam, és mint kiderült szinte mindenki kedvet kapott a rajzoláshoz! Olyan szép koszorúk, oldalak születtek, hogy csak ámuldoztam és nagyon boldog voltam! 
Ez volt az én koszorúm, de mindenki kedve szerint valósította meg, olyan ágakkal, virágokkal, ami neki tetszett.

Ceruzával rajzolunk egy tetszőleges méretű kört, használhatunk kistányért vagy tálkát sablonnak.  Ez mutatja nekünk a koszorú ívét, később pedig kiradírozhatjuk. 
Itt is nagy segítség lehet a doodle térkép, főleg az ágak, levelek. Én általában a bal alsó részből befelé nyúló nagyobb, domináns „virággal”, ezúttal pitypanggal kezdem, majd onnan építkezek jobbra, majd balra. Akkor lesz mutatós a koszorú, ha kiválasztunk pár nagyobb mintát és néhány kitöltő ágacskát, virágot, amikkel a nagy minták közötti helyeket töltöm ki. Kb. 6-7 fajta mintát ismételgetünk őket, mikor melyik mutat a legjobban. Ha nem vagy elégedett az első koszorúddal, ne add fel, a harmadikat már biztos büszkén fogod nézegetni! 

Ezek a koszorúk jól mutatnak fekete-fehéren, de szép lenne kiszínezve, kifestve is!

Bátran kell rajzolni, mert a határozottan húzott vonal jobban mutat - még ha nem is úgy alakul, mint terveztük - mint a félősen göcsörtös.
Ha nem mered azonnal a filccel rajzolni, akkor nagyon halványan rajzold előre ceruzával, majd azt rajzold át a tollal. A vízfestékes részt is lehet radírozni, de nagyon óvatosan!

A rajzkészség fejleszthető! Gyakorolj sokat, én is igyekszem, mert én is most tanulom. Az első ágacskák még göcsörtösek, de a tizedik már csodás lesz! 
Nekem sincs a fejemben a doodle térkép, van úgy, hogy kitalálok új formákat, máskor meg csak keresek olyat, ami megtetszik és megpróbálom lemásolni, gyakorlom. Nektek is ezt javaslom.











Ezek pedig a doodle térképek, amit a workshopokhoz készítettem. Innen lehet válogatni a koszorúhoz, de rengeteg ötletet lehet találni az interneten, vagy találj ki újakat!






Nézzétek csak, hát nem öröm ezeket a fotókat nézegetni!!!
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
|

COPYRIGHT © Anett Gelencsér

COPYRIGHT © Anett Gelencsér