Slider

ABC Fotókönyv készítése

augusztus 18, 2012

hvivko - kérdezte az ABC Fotókönyv készítését. Nem két mondat így egy bejegyzést írok inkább.

Örülök, ha tetszik a könyvecske :)

Photoshop - grafikai programot használok. Ezzel készítek minden digiscrap oldalt és a fotókönyv oldalait is ezzel készítettem, amiket aztán a Cewe fotókönyv készítő programjával (ingyenesen letölthető) fűztem egybe, készítettem borítókat is (digiscrap) és a itt Cewe programon keresztül rendeltem meg. Nem én nyomtattam ki, mert így igazi könyvet kaptunk.

A Photoshop-nak van egy egyszerűbb változata is a Photoshop Elements - ezt direkt a digiscrapnak találták ki.

A fotókönyvet igazán nem nehéz elkészíteni, ha van egy kis fotószerkesztési ismereted. A lényeg, hogy jó minőségű 300dpi-s képeket használj. Én minden képet kicsit élesítek, stb, hogy igazán szép legyen nagyban. A digiscrap-ben 12x12 inch-es oldalakon dolgozunk, ez kb. 30*30 cm nagy. De ez lényegében mindegy, mert a Cewe fotókönyvek adott méretűek, a befűzött kész oldalakat ott helyben átméretezheted. A lényeg, hogy az arányok stimmeljenek. Tehát döntsd el, hogy milyen fotókönyvet szeretnél négyzet-vagy téglalap alakút.

Szóval én 12*12 inch-es oldalra húztam a kiválasztott fotókat, kinagyítom az oldalra, így lényegében levágódik róla a felesleg. Ezután betűket, szöveget írtam rá olyan színnel ami jól passzolt. Jpg-be kell lementeni a kész képeket. Így lett betűnként egy-egy oldalam. Nekem 38 oldalam lett, de nem használtam minden betűt pl. Q.  A munka javát az adta, hogy kiválogattam a képeket a betűkhöz. Pl Ty-val kezdődő szó csak a tyúk van, és annak formái, így lettem tyúkanyó :)


Panka lányom barátnője és családja az Alföldre költöztek és neki is készítettem egyet búcsúajándéknak a lányok közös fotóit felhasználva. Nagyon örültek neki, szép emlék és betűket is lehet tanulni belőle.

Íme néhány oldal belőle:


 
 

 Ha belevágsz és van kérdésed csak írj, szívesen segítek.

2 megjegyzés:

  1. Egy "személyreszóló" blogbejegyzés nekem... Nagyon köszönöm! Lehet, hogy belevágok, és az idei nyárról készítek egy hasonlót a lányaimról...De mikor is??? Ha egy nap 36 órából állna IS kevés volna! De mentem minden mondatodat, s szerintem "this is a beginning of a beautiful friendship" with scrapbooking!!!!
    KÖSZÖNÖM!

    VálaszTörlés
  2. Hasonló gondokkal küldök én is :) Sajnos mindig az alvás látja a kárát.

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
|

COPYRIGHT © Anett Gelencsér

COPYRIGHT © Anett Gelencsér